Greenhill

Outdoorové centrum YMCA Greenhill (Severní Irsko)

VĚK: minimálně 18 let

KDY: dlouhodobě: 9 - 12 měsíců, letní pobyt: červen - srpen

JAZYK: pokročilá angličtina

greenOutdoorové centrum YMCA Greenhill v Severním Irsku nabízí možnost dlouhodobé dobrovolné služby v délce 10 - 12 měsíců nebo krátkodobého dobrovolnického pobytu od konce června do začátku září každého roku. Na začátku pobytu je dobrovolník proškolen, aby pak mohl pomáhat při týdenních outdoorových programech pro děti a mládež. Jedná se o aktivity jako jsou lukostřelba, jízda na kanoích, stavění raftu, lezecká stěna, lanové aktivity, horolezectví, orientační běh a teambuilding. Po dobrovolnících YMCA Greenhill vyžaduje předem dobrou znalost angličtiny a schopnost pracovat s dětmi a mládeží. Předchozí zkušenosti z této oblasti ale nejsou nutné.  Nově nabízí YMCA Greenhill možnost dlouhodobé dobrovolné služby v délce 9 - 12 měsíců - jedná se o vedení aktivit, vedení skupin, organizaci, pomocné práce při úklidu, údržbě apod. Nástupní data pro dlouhodobé pobyty jsou vždy v lednu a září, krátkodobý pobyt začíná nejpozději poslední týden v červnu.

Dobrovolník si sám hradí cestu tam a zpět a cestovní pojištění. Dostane ubytování, stravu, kapesné a úvodní 4-6 týdenní školení.

Přihlášku a další informace k celoroční dobrovolné službě od 1.1.2018 získáte nyní na ymca@ymca.cz.

Uzávěrka přihlášek na dvouměsíční dobrovolnický pobyt v létě 2018 proběhne do 15.4.2018.

Greenhill pobřeží

Více na http://www.greenhill-ymca.org.

Postřehy z Greenhillu od naší současné dobrovolnice naleznete na blogu YMCA na cestách.

Co o Greenhillu napsala Terka z YMCA T.S., která zde strávila léto 2016:

Léto v YMCA Greenhill utíká velmi rychle, zvláště když nemáte čas se nudit. A to na táboře plném outdoorových aktivit se 60 až 80 hlučícími dětmi opravdu nemáte. Během předchozích šesti týdnů jsme postupně zlepšovali náš kolektiv a spolupráci letních dobrovolníků. Jedna ne tak dobrodružná ale všemi oblíbená aktivita je pravidelný páteční nákup v obchodě Tesco. Seznámili se i s ostatními dobrovolníky, kteří tu tráví celý rok. Podnikli s nimi několik aktivit, jako byl společný výlet do Belfastu, fotbalový turnaj proti ostatním zaměstnancům YMCA nebo kvíz o naších mateřských zemích. Zlepšili naši schopnost porozumět dětem mluvícím anglicky velmi rychle. Uvedli v praxi naše nabyté znalosti z tréninku a poznali krásy nejen okolní krajiny při výletech s dětmi do přírody. Nicméně pomalu ale jistě se začíná projevovat částečná únava, která je ale zároveň velmi dobře kompenzovaná množstvím zážitků, takže tím se velmi rychle dorovnává.

Jedním z vrcholných zážitků byl víkend strávený na severním pobřeží Severního Irska. Další skvěle strávený čas během našeho dvouměsíčního pobytu, kde jsme nabrali síly do dalších týdnů.  V pátek odpoledne jsme se vydali na cestu. Tříhodinová cesta se nezdála ani tak dlouhá, když jsme ji strávili povídáním a vtipkováním s lidmi, které máme rádi. V kempu jsme si postavili stany již téměř ve tmě, jeden stan měl rozměry padáku, tak jsme ho přejmenovali na palác, načež se ukázalo, že některé vnitřní části chybí a tak byl nakonec jen pro 2 lidi, později se dovnitř pod plachtu vešel ještě jeden stan – a to není překlep, opravdu jsme měli stan ve stanu, tomu říkáme luxus Severního Irska. Druhý den jsme navštívili turisticky oblíbené cíle - Carrick a rede – lanový most, Giant ´s Causeway – oblast se sloupcovým čedičem na pobřeží a Dark Hedges – ulici lemovanou nádherně spletitými stromy, známou hlavně díky seriálu Game of Thrones. Scenérie na severním pobřeží jsou opravdu úžasné.

A co napsali naši další dobrovolníci, Tereza v roce 2015:

Přemýšlím, jak nejlépe vystihnout slovy mé malé velké dobrodružství, které jsem měla tu možnost prožít právě v Greenhillu. Strávila jsem zde celé léto, a i když se to zprvu nezdálo, bylo to mé nejlepší léto v životě!

Greenhill 2015

Na dva a půl měsíce jsem se spolu s ostatními dobrovolníky z různých koutů světa stala vedoucí summer campu v National Outdoor Centre YMCA Greenhill v Severním Irsku. Každý týden jsme měli na starost zhruba desetičlennou skupinku dětí, kterou jsme prováděli různými outdoorovými aktivitami, bavili je písněmi do nepohody a snažili se vytvářet příjemné prostředí, aby si to co nejvíce užily. Kromě práce s dětmi, na kterou jsme byli předem vyškoleni, jsme si vyzkoušeli spoustu doprovodných prací jako například práce na registraci nebo řízení dopravy s vysílačkami. Pracovníci Greenhillu k nám byli nesmírně laskaví a milí, vděčni za každou pomoc, a tak jako my jsme se snažili vytvářet nezapomenutelné léto pro děti, oni se zase snažili udělat to samé pro nás.

Kromě toho, že si zlepšíte angličtinu (a následně si ji obohatíte krásným severoirským přízvukem), zde potkáte úžasné lidi, poznáte jejich kulturu, jídlo, jazyky, naučíte se řešit konflikty s úsměvem, prozkoumáte místní flóru a faunu, naučíte se irské hospodské zvyky a možná budete mít i možnost šplhat po skalách či si zaskákat z útesu do dravé horské řeky či moře!

Záleží jen na vás, protože možností je zde spousta! Ať už se rozhodnete pro klidný víkend v horách při prozkoumávání těch kouzelných kamenných zídek a tajemných otvorů ve skalách, ze kterých by se mohly vyklubat jeskyně nebo pro divočejší víkend strávený v typických zapadlých hospůdkách při ochutnávání všemožných místních lihovin, poslouchání živé hudby a tancování, rozhodně se nudit nebude te. Pokud jsem ve vás probudila zájem a zvědavost, nebojte se do toho jít! Možná to taky bude vaše nejlepší léto v životě. ;-)

Co o Greenhillu napsala Lucie, která zde strávila deset měsíců v roce 2014:

Zachtělo se vám jet na zkušenou do zahraničí, chcete změnu, nebo se prostě jen chcete vydat za dobrodružstvím do cizí země? Pokud vám nevadí práce s dětmi a rádi se seznamujete s novými lidmi, jazykem a kulturou, pak je pro vás Greenhill správná volba. Můžete se zúčastnit letního kempu na 2 měsíce, nebo vyrazit hned na celý rok.

Ja zde strávila posledních 10 měsíců, které bych za nic nevyměnila. Naše práce spočívala v tom, že jsme každý den pracovali s dětmi a mládeží ve věku 6-18 let a prováděli jsme je aktivitami Greenhillu, jako je lukostřelba, lezecká stěna, zipline, bouldering a další. Na všechny aktivity jsme byli předem vyškoleni a strávili měsíc v intenzivním treninku.

Bydlela jsem s ostatními dobrovolníky z celého světa v jedné chatě se společnou kuchyni. Pokoje jsme tento rok sdílet nemuseli. Bylo zde vše potřebné. Dům i pokoje jsou vybaveny, a všechno vybavení  na túry, včetně spacáků a stanů si můžete v pohodě půjčit. Vařili jsme si sami, ale dostávali jsme kapesné 65 liber týdně, takže jsme se dobře najedli a ještě nám zbylo na cestování. Víkendy volné nejsou, ale i tak jsme měli dost času cestovat. Navíc, dostanete měsíc dovolené. Z Newcastlu jezdí dost autobusů do Belfastu a Dublinu, a okolí Greenhillu je také překrásné. Každý den jsme měli krásný výhled na moře a z druhé strany výhled na hory.

Do Greenhillu jsme se všichni naprosto zamilovali. Zlepšili jsme si angličtinu a našli spoustu přátel z celého světa. Mohu jen doporučit!

Co o Greenhillu napsala Adéla, která zde strávila léto 2011:

Přemýšlíte o zahraniční zkušenosti, nevadí vám práce s dětmi a nebojíte se seznamovat s novými lidmi a kraji? Jeďte do Greenhill! Greenhill je outdoorové centrum YMCA, které sídlí v severním Irsku v Newcastlu. Každý rok přijímají dobrovolníky na celý rok, půl roku a nebo na dva měsíce.
Já zde strávila minulé léto jako vedoucí summer campu a všem to můžu jen doporučit! Naše práce, práce okolo letního tábora spočívala v tom, že jsme každé ráno přebrali od rodičů děti, které byly ve věku od 6 do 14 let a prováděli je aktivitami Greenhillu, na což jsme předtím byli vyškoleni, hráli s nimi hry v časech, kdy neprobíhaly aktivity a ve čtyři hodiny jsme je unavené a zablácené rodičům předali zpátky.
Bydleli jsme s s ostatními vedoucími ve dřevěné chatě na pokojích, které jsme sdíleli ve více lidech. Bylo zde vše potřebné, včetně kuchyně a wifi. Pokoje byly také vybaveny, spacák není nutný, ale pokud chcete kamkoliv vyjet, je praktické ho mít. Vařili jsme si sami, ale dostávali jsme dostatečně vysoké kapesné (69 liber týdně) z čehož jsme se bohatě najedli a byli jsme i schopní něco našetřit. Zbylé peníze jsme užili na cestování. Víkendy jsou totiž volné, a z Newcastelu jedou autobusy do Belfastu (30 km) i do Dublinu (140 km), navíc jsme měli týden volna, takže jsme se mohli podívat i někam dále. I okolí Greenhill je krásné, samo centrum je v národním parku Slieve Donard, na úpatí stejnojmenné hory.
Z Greenhill jsme všichni byli zcela nadšení. Procvičili jsme angličtinu, skvěle si užili léto a našli mnoho kamarádů ze všech koutů světa. Takže neváhejte!

Víte že...?

První tábor uspořádal v r. 1907 Robert Baden-Powell, spolupracovník YMCA Birkenhead v Británii na ostrově Browsea. Následně byla v lednu 1908 založena v Ymce Birkenhead první skautská skupina na světě. (Cedulka na budově YMCA Birkenhead.)  (Více...)